با مطالعه این کتاب خواهید توانست به صورت حرفه‌ای از زبان C#.NET در پروژه‌های خود استفاده نمایید. از موارد و امکانات ساده آن تا موارد پیچیده و حرفه‌ای زبان در این کتاب بحث شده است، فرض ما بر این است که شما اندکی با برنامه نویسی شی گرا آشنایی دارید، چرا که کدهای نوشته در طول این کتاب طی این اصل طراحی شده است.

کلاس‌های پایه در C#.NET، مدیریت خطا، ارث بری، واسط‌ها (Interface)، ساختارها (Structs) و ... از جمله مباحثی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.





کتابی که پیش رو دارید مرجع کاملی است برای درک زبان C#.NET (سی شارپ) و این که چرا C#.NET طراحی شده است و چگونه باید از آن استفاده نمود. هدف این کتاب آموزش کد نویسی یا تشریح دقیق جزئیات زبان C# نیست بلکه تلفیقی از این دو است.


در این کتاب خواهید آموخت که چگونه
از امکانات C#.NET استفاده نمایید
از امکانات جدید C#.NET برای رفع مشکلات برنامه‌نویسی استفاده نمایید.
با استفاده از LINQ کدهای پایگاه داده خود را ساده کنید.
با استفاده از پشتیبانی ASyncبرنامه‌های خود را ساده کرده و عملکرد آن را بهبود بخشید.
 
 
خلاصه کتاب
کلاس‌های پایه و ارث‌بری
ارث‌بری کلاس‏، یک ساختار معمول مورد استفاده در زبان‌های برنامه‌نویسی شی‌گراست که در C# به صورت کامل پیاده‌سازی شده است.به عنوان مثال شما مهندس را در نظر بگیرید، کلاس مهندس دارای مشخصه‌های نام و نام خانوادگی و همچنین یک متد برای محاسبه دستمزد ساعتی می‌باشد. خوب مشخص است که مهندس معماری، مهندس عمران و مهندس کامپیوتر همگی دارای مشخصه‌های نام و نام خانوادگی و همچنین دارای فرمولی برای محاسبه دستمزد می‌باشند ولی نحوه محاسبه دستمزد هر کدام از این‌ها متفاوت می‌باشد. بنابراین مهندس به عنوان کلاس پایه و مهندسین معماری، عمران و کامپیوتر کلاس‌هایی مشتق شده از آن می‌باشند که در هر کدام متد محاسبه دستمزد منحصر به فرد است. این مثال همراه با پیاده‌سازی آن در کتاب به صورت کامل شرح داده شده است.
 
مدیریت خطا در سی شارپ
در این بخش شما با نحوه مدیریت خطا در برنامه‌های سی شارپ آشنا خواهید شد، همان طور که می‌دانید مدیریت صحیح خطاها باعث راحت‌تر شدن دیباگ کردن آن هنگام بروز یک خطا در کامپیوتر کاربر نهایی خواهد شد و همچنین کاربران نهایی خطاهای سیستمی و گیج کننده را مشاهده نخواهند کرد.
 
 
ساختارها (انواع داده‌ها)
کلاس‌ها برای پیاده‌سازی بسیاری از Objectها استفاده می‌شوند، با این حال بعضی وقت‌ها نیاز داریم تا Objectهایی را ایجاد کنیم که مانند نوع داده‌های داخلی C# (int‏، long و ...) عمل کند و دسترسی به آن ساده باشد. در این حالت بهتر است از ساختارها استفاده نمایید. ساختارها مانند کلاس‌ها عمل می‌کنند ولی دارای محدودیت‌هایی هستند، از جمله این که آن‌ها نمی‌توانند از ساختارهای دیگر ارث‌بری داشته باشند.
 
 
واسط‌ها (Interfaces) در C#.NET (سی شارپ)
همان گونه که می‌دانید هر کلاس فقط می‌تواند از یک کلاس مشتق شود، با این حال گاهی اوقات لازم است تا بتوانیم رفتارهای (Behavior) چند کلاس را با هم به اشتراک بگذاریم. در واقع بخواهیم کلاسی بنویسیم که رفتارهای چند کلاس را ارث‌بری نماید. در این صورت می‌توانیم از Interfaceها استفاده نماییم.
 
تمامی این مباحث و مباحث حرفه‌ای دیگر به صورت دقیق و کاربردی در این کتاب آموزش داده شده است.
 
حجم فایل 5.2MB






منبع :  www.nikamooz.com