(SEO)سئو  Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی موتور جستجو می باشد  و در میان طراحان و صاحبان وب سایت به این معنی می باشد که:

چگونه وب سایت من در صفحه اول جستجو قرار بگیرد؟
چگونه بازدید کننده وب سایت من زیاد شود و محصولات خودم رو بیشتر بفروش برسانم؟
می دانیم که هزاران هزار وب سایت در کل دنیا موجود است و می دانیم که دایرکتوری گوگل برای همه سایت ها یکسان رفتار می کند 


سئو به چه صورت انجام می پذیرد؟

اگر به صورت جدی به این مسئله توجه کنیم در میابیم که سئو یک شی یا یک برنامه نرم افزاری نیست ، سئو یک موضوع جدا در یک دنیای جدا با شاخه های مختلف می باشد. اگر سایتی بخواهد که در صفحه و رتبه اول جستجو در گوگل باشد باید از نظر طراحی ، کد نویسی ، لینک های داخلی ، لینک های خارجی و در آخر بروز رسانی با گوگل پاندا منحصر بفرد و کامل باشد.


بهینه سازی صفحات وب

شما با ورود به دنیای تجارت الکترونیک همه محدودیت هایی که شرایط سنتی فروش به شما تحمیل می کنند از پیش رو بر خواهید داشت . برای پیشرفت ابتدا باید محدودیت های تجارت سنتی در کشور خود را بشناسیم و سپس با اگاهی راه های نوین را انتخاب کنیم
SEO یا بهینه سازی بر پایه موتورهای جستجو درواقع پاسخ به نیاز اصلی سایت های وب جهان گستر یعنی ترافیک هدفمند یا آمار بالای بازدید کنندگان از سایت است.

برای داشتن بیننده در یک سایت یا به عبارت دیگری بازاریابی برای یک سایت چندین روش وجود دارد :


تبلیغات به روش سنتی

روش نخست تبلیغات در خارج از وب است. یعنی تبلیغات به روش سنتی ، کارایی این روش به دلایل زیر چندان مناسب نیست. با وجود اینترنت و پیامدهای آن توجه جامعه ی جهانی ازرسانه های دیگر به سمت این پدیده کشیده شده وتبلیغات به روش سنتی حتی در زمینه های قبلی نیز کارایی خود را از دست داده چه برسد برای کار کرد در خود اینترنت. گذشته از این چون این تبلیغات درخارج از محیط وب انجام می شود ،پس تاثیر گذاری آن کم است.


از طریق سایتهای پر بیننده

روش دوم تبلیغات در خود وب است به عنوان مثال قراردادن یک Banner تبلیغاتی در یک سایت پر بیننده. که کار روش دوم در اکثر موارد از روش اول بهتر است اما ضعفهایی هم دارد مثلا هزینه ی زیاد واینکه ما مطمئن نیستیم که کاربران آن سایت پر بیننده به آگاهی ما علاقه مند هستند یا نه .


در نتیجه استقاده از متورهای جستجو

روش سوم به جای اینکه دنبال بیننده باشیم خود بیننده ما را پیدا کرده وبه سراغ ما می آید . اما او چگونه اینکار را انجام می دهد؟ بهتر است از آمار کمک بگیریم تا متوجه شویم که کاربران اینترنت چگونه موضوع های مورد علاقه ی را پیدا می کنند. جستجوگرها محبوب ترین ابزار برای جستجوی اطلاعات در محیط وب هستند پس در این روش سعی می شود تا کاربر به این روش ما را پیدا کند درنتیجه چیزی که خود او به دنبالش بوده را ما به او ارائه می کنیم . درسئو سعی براین است که بینندگان بیشتری بااین روش با سایت مورد نظر روبه رو شوند به عبارت بهتر سایت با صفحه ی مورد نظر درصفحه ی نتایج موتور جستجوگر که به کاربر ارائه می شود رتبه ی بالایی کسب کند . گذشته از این ها مهمترین نقش SEO در تجارت آنلاین است یعنی جایی که حضور بیننده پر اهمیت ترین موضوع است. شرکت های بزرگ سرمایه گزاری زیادی برای قرار گرفتن سایت شان در لیست جستجوگرهای بزرگ انجام می دهند همین موضوع باعث رونق بازار SEO شده است.