گوگل پاندا چیست و باعث چه تغییراتی در گوگل شده است ؟


اخیرا گوگل پاندا در دنیای وب دارای شهرت شده و بروز رسانی گوگل پاندا زیاد بحث می شود،خوب منظور از گوگل پاندا چیست؟ به زبان ساده به گوگل پاندا ، الگوریتم جدید گوگل می توانیم بگوییم .یعنی از این پس گوگل در رتبه بندی وب سایت ها تغییراتی انجام داده است که به این تغییرات گوگل پاندا گفته شد.


الگوریتم جدید (Google Panda)چه چیزهایی را تحت پوشش قرار می دهد ؟

جواب این است که محتوای اصلی و محتوای اصلی و محتوای اصلی ! بله بر اساس این الگوریتم جدید فاکتور اصلی و مهم محتوای اصلی وب سایت می باشد . در رتبه بندی جدید محتوای اورجینال به رتیه بالا و محتوای کپی برداری شده به رتبه های پایینتر نزول میکند و به اصطلاح می خوابد، همچنین سرعت خواندن سایت شما توسط گوگل یعنی خزنده یا spider گوگل (سادگی و پیچیده نبودن وب سایت شما)  بسیار مهم خواهد بود. از لحاظ بازدید کنندگان سایت ، نیز باید سرعت بارگذاری سایت شما بالا باشد و نبود بحث های هرز(Spam) مهم خواهد بود.اما همانطور که در اول بحث خواندیم  (ORIGINAL CONTENT) به عنوان نکته کلیدی در این الگوریتم محسوب می شود.

یکی دیگر از موضوع هایی که گوگل پاندا به آن توجه می کند ، محتوای وب سایت مرتبط با خدمات آن وب سایت باشد یعنی از ارائه مطالب غیر مرتبط  با خدمات اصلی  سایت جلوگیری شود.همچنین میانگین ماندگاری کاربر در وب سایت شما را افزایش دهید.البته  نباید به این صورت فکر کنید که وب سایت خود را باز کرده و ساعت ها باز بگذارم،بلکه  وب سایت خود را طوری طراحی کنم تا وقتی کاربر مطلبی را در سایت من مشاهده می کنند مطالب دیگری را نمایش بدهم تا مورد توجه کاربر قرار گیرد و زمان زیادی در وب سایت من سپری کند.

 


چرا گوگل پاندا اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفت؟


گوگل پاندا چگونه توانست به سرعت مشهور شده و زبان زد خواص و عام شود،گوگل پاندا یک دگرگونی کلی ایجاد کرد ، و رفته رفته تاثیر خود را بیشتر نشان خواهد داد،به صورتی که در اوایل کار بسیاری از index  ها که دارای کپی برداری از سایت های دیگر بودند را جارو کرده و به رتبه های پایینتر کشاند. برای بسیاری از سایت ها  بد و برای بسیاری خوب شد و باعث بالا بردن سطح آن  سایت ها نیز شد.

 


اگر بخواهیم گوگل پاندا را به زبان ساده توضیح دهیم 


گوگل پاندا الگوریتم جدید گوگل می باشد که توسط این الگوریتم سایت هایی که دارای مطالب هرز و غیر مفید و سایت های که دارای محتوای ضعیفی هستند که جای آن ها در رتبه های اول نیس جلوگیری می شود، و از زمان ایجاد این الگوریتم تا حال به خوبی اثرات خود را نشان داده است ، از پس اگر پیج رنک نیز بالا باشد سایت های که دارای مطالب ضعیفی می باشند در رتبه های اول جای ندارند،برای مثال مقالات با ارزش وطولانی  نوشته شده در .com  که دارای پیج رنک صفر می باشند را می توانیم در رتبه های اول جستجو ببینیم.

 


اهداف گوگل پاندا به زبان ساده تر 


اهداف گوگل پاندا از این عبارت می شود که نتایج جستجو سایت های که فقط برای تبلیغات خود مطالب غیر مفید spam ارائه میدهند که برای کابر نیز مفید نیست را به رتبه های پایین برده و یا از نتیجه جستجو حذف کند.

 


گوگل پاندا یا پیج رنک ؟


با توجه به الگوریتم جدید مسلما گوگل پاندا به این دلیل که همانطور که در بالا بحث کردیم ، مطالبی که برای کاربر مفید نیستند دیگر در رتبه های اول جای ندارند.




منبع : پارس کلیک