گوگل پنگوئن چیست و اهدافش آن ؟

هدف گوگل پنگوئن وب سایت های SPAM  بود ، اما در پیش این هدف وب سایت های که از سئو منفی استفاده نکردن نیز طی پیامی از طریق وب مستر گوگل نیز هدف قرار داده شده و هنوز هم در چالش بالا کشدن رتبه خود می باشند.از همه بدتر با آمدن این بروز رسانی جدید افراد به سئو منفی رو آورده اند، و حال اثرات پنگوئن در این راستا یک بروز رسانی ناموفق

گوگل بر این باور است که با بروز رسانی پنگوئن نتایج جستجو بهتر شده است ، با این وجود هنوز هم بسیاری  شاهد این قضیه هستند که وب سایت های SPAM زیادی در رتبه های اول قرار دارند ، خوب در این شرایط  کدام فعالیت مفید گوگل پنگوئن را می توان نام برد ؟ جواب گوگل به این سوال به این شرح هست که این نوع وب سایت های SPAM همیشه وجود دارند و گوگل پنگوئن در تلاش است تا این وب سایت ها را تک تک انتخاب کرده و رتبه ی آنها را کاهش دهد و یا از موتور جستجو حذف کند.

 

هدف های غلط


پنگوئن بعضی از وب سایت هایی که Spam نبودن را نیز هدف قرار داده است ، انسان ها از نتیجه جواب ندادن به پیغام وبمستر با خبر نبوده اند ، و هدف گوگل پنگوئن نیز فقط وب سایت هایی بوده که  به درستی سئو انجام نداده اند. مجازات گوگل پنگوئن راه برگشت ندارد و هر کس از این مجازات برخوردار شود از نوع قادر به بالا کشیدن وب سایت خود نخواهد بود.

 

آیا پنگوئن بار دیگر حمله خواهد کرد ؟


اگر تغییرات لازم را در وب سایت خود اعمال کرده باشید  بار دیگر از وب مستر پیغام برروز رسانی را دریافت نخواهید کرد.به دلیل اینکه پنگوئن هر زمانی فعالیت ندارد و فقط به یک باره کار خود را انجام میدهد امکان دوباره کار کردن آن نیز وجود دارد.به همین دلیل باید قبل از دوباره شروع به کار کردن الگوریتم پنگوئن تغییرات لازم از لحاظ سئو را در وب سایت خود انجام دهیم.

 

سئو به سوی منفی روی می آورد


سئو منفی فعالیتی هست که همیشه وجود دارد و با این بروزرسانی انتظار می رفت که ریشه کن شود که متاسفانه باعث ازدیاد این نوع فعالیت در سئو شده و بعضی از افراد را که برای غیر فعال کردن رقیبان خود از سئو منفی استفاده می کنند را خوشحال کرده است.

 

راه حل چیست ؟

 

تمامی محتوای SPAM صفحات خود را تغییر دهید.

 

لینک های بد را از وب سایت خود پاک کرده و لینک های قوی ایجاد کنید.

 

منتظر بروزرسانی دوباره پنگوئن شوید اگر با این بروز رسانی تغییری در رتبه شما نشد بدانید که در راه درست هستید ، اما اگر از گوگل وبمستر دوبار پیغامی منوط بر اینکه وب سایت شما SPAM شناسای شده است دریافت کردید ، به تصحیح وب سایت خود از نوع شروع کنید. اگر علیرغم این کار فکر می کنید که وب سایت شما به ناحق مورد هدف قرار گرفته است طبق گزارشی شرایط خود را به گوگل اطلاع دهید ، اما قبل از اینکار از نبودن Spam  در وب سایت خود مطمئن شوید.

 

تکنیک های سئو بعد از الگوریتم پنگوئن گوگل

 

بعد از آخرین بروز رسانی  پنگوئن گوگل ، در دنیای سئو بعضی تغییرات ایجاد شده و بعضی عنصرها در سئو دارای اهمیت زیادی شده اند.قبل از بروز رسانی پنگوئن توسط وبلاگ ها و Anchor Text ها می توانستیم سایت خود را در رتبه های اول ببینیم ولی بعد از بروز رسانی جدید گوگل بعضی از الگوها در این زمینه تغییر کرده است.

در این مقاله سعی شده فاکتورهای که می توان با در نظر گرفتن آنها بعد از بروز رسانی جدید در   (SERP (Search Engine Result Page  در رتبه ی خوبی قرار بگیریم بحث شده است.

 

ON-PAGE SEO


بعد از بروز رسانی پنگوئن در On-Page  سئو تغییراتی ایجاد نشده است ولی بعد از این باید در محتوای وب سایت خود بیشتر دقت کنید به این دلیل که ، گوگل در حال تغییر الگوریتم رتبه بندی خود از مناسب بودن Anchor Text به مناسب بودن محتوا است .

برای محبوب کردن خود برای پنگوئن در نظر قرار دادن فاکتورهای زیر کافی خواهد بود :

 

عنوان و شرح : عنوان و توضیحات ، باید مرتبط با وب سایت شما باشد و محتوای وب سایت را توضیح دهد.همچنین ، باید محتوا نوشته شده برای راحتی کاربر تنظیم شده باشد نه برای موتورهای جستجو.نباید در توضیحات و عنوان از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کنید.

 

کپی بودن محتوا : محتوای کپی شده از وب سایت های دیگر همچنان یکی از ضعف های سئو به شمار می آید.البته اگر مایل به مفید بودن فعالیت های سئو هستید باید این گزینه را رعایت کنید و از مقالات کپی شده در وب سایت خود استفاده نکنید.

 

محتوای بهینه شده : تا جایی که امکان دارد به بهترین نحو عنصرهای مورد نیاز برای سئو را در محتوای سایت بهینه سازید.همانطور که در بالا اشاره کردیم گوگل از این پس با توجه به محتوای وب سایت شما وب سایت را در میان رتبه های جابجا می کند.از کپی نبودن و مرتبط بودن موضوع محتوای وب سایت با وب سایت خود مطمئن شوید.همچنین ، در محتوای وب سایت بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید.وب سایت باید برای بازدید کنند گان تنظیم شود ولی فعالیت های سئو نیز باید به صورت بهینه انجام پذیرد.

 

ساختار سایت : تنها برای سئو نه بلکه برای راحتی استفاده از وب سایت باید ساختاربه بهترین شکل پیاده سازی شود.منو وب سایت باید به بهترین شکل پیاده سازی شود طوری که وقتی بازدید کننده وارد وب سایت می شود با یک وب سایت پیچیده روبرو نشود.

 

ساختار لینک داخلی قوی : ساختار لینک داخلی هنوز هم هم از نظر سئو و هم از نظر بازدید کنندگان یک عنصر مفید هست.اگه این کار را به صورت درست و بهینه انجام دهید گوگل این عمل را سئو بیش از حد در نظر نخواهد گرفت.

 

بروز رسانی ها : برای بالا بردن رتبه در SERP  تا جایی که می توانید وب سایت خود را بروز رسانی کنید.با توجه به بیانیه صادر شده از گوگل ، وب سایت های بروز و وب سایت هایی که دارای محتوای بروز هستند در مسابقه سئو موفقیت بیشتری خواهند داشت.

 

OFF-PAGE SEO : با بروز رسانی پنگوئن این فاکتور بیش از همه تغییر پیدا کرده است ، گوگل دیگر به لینک های که به وب سایت شما اشاره می کند اهمیت زیادی نمی دهد.

 

Anchor Text  متنوع : سعی کنید از منابع معتبرمختلف لینک بگیرید.از لینک گرفت از سایت هایی که محتوای SPAM  دارند و یا وبلاگ های پولی خوداری کنید.نظرات ، Bookmark های اجتماعی ، وب سایت های اجتماعی ، نوشته های انجمن ، خبر نامه ها مکان های مناسبی برای لینک گرفتن می باشند.

 

لینک های قابل قبول : سعی کنید از وب سایت های که مرتبط با موضوع وب سایت شما هست لینک بگیرید.به نظر من این کار خیلی سخت هست ولی گوگل در صدد هست تا همه سئو کارها را در یکجا جمع کند.

 

SERP  مخفف شده Search Engine Result Page که به فارسی نتیجه جستجو صفحه در موتور جستجو معنی می شود.



منبع : پارس کلیک